Programul pilot de incluziune prin jocuri educaționale este un program pilot menit să creeze un mediu incluziv și să îmbunătățească interacțiunea dintre copiii cu handicap și colegii lor. Proiectul se concentrează pe dezvoltarea abilităților personale ale tinerilor și pe crearea de activități incluzive pentru a sprijini tinerii cu nevoi speciale și alte grupuri vulnerabile.
Incluziunea copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în viața socială activă rămâne o provocare esențială pentru sistemul educațional. Programul pilot de incluziune prin jocuri educaționale în tabăra de vară Alunelul contribuie la crearea unui mediu incluziv și la îmbunătățirea interacțiunii între copiii cu CES și colegii lor.
Scopul proiectului
Organizarea jocurilor educaționale comune pentru copiii cu CES și copiii tipici.
Dezvoltarea gândirii critice și a logicii la copii prin forme de învățare bazate pe jocuri.
Creșterea nivelului de adaptare socială a copiilor cu CES, depășirea barierelor de comunicare și crearea unui mediu incluziv favorabil.
Copii cu CES
Părinții copiilor cu CES
Copii tipici
12 copii cu cerințe educaționale speciale și peste 170 de copii tipici au participat la programul desfășurat în tabăra Alunelul. Părinții, profesorii și specialiștii au fost implicați activ în proces.
Programul a generat rezultate semnificative: copiii cu CES au fost integrați activ în jocurile educaționale, îmbunătățindu-și abilitățile de comunicare și cooperare.
Părinții au remarcat că, după participarea la proiect, copiii au devenit mai încrezători în sine și mai deschiși la noi cunoștințe.
Automated page speed optimizations for fast site performance