Sub cușma lui Guguță

Sub cușma lui Guguță este un proiect care include:

  • Cel mai amplu Campionat Național de jocuri intelectuale pentru elevii din Republica Moldova; 
  • Activități dedicate consolidării competențelor profesorilor, consiliilor elevilor și organizațiilor care lucrează cu tinerii. 

Campionatul are scopul de a promova educația, dezvoltarea integrală a tinerilor și îmbunătățirea educației non-formale prin intermediul jocului. 

În ultimii patru ani, numărul participanților s-a triplat, ceea ce demonstrează interesul crescut al tinerilor pentru jocurile intelectuale și importanța proiectului în sistemul educațional național.

Obiectivele principale ale proiectului:

Să facă educația non-formală mai atractivă și accesibilă pentru tineri.

Să consolideze, prin joc, dialogul dintre elevi și profesori în cadrul activităților extracurriculare.

Să instruiască profesorii, consiliile elevilor și organizațiile de tineret în metode de gamificare și praxiologie, pentru a îmbunătăți eficiența și calitatea educației non-formale.

Obiectivele proiectului

Valori prioritare

Popularizarea valorilor prioritare prin intermediul formelor de învățare bazate pe joc.

Gândire critică

Dezvoltarea gândirii critice și logice în rândul tinerilor.

Educație nonformală

Îmbunătățirea educației nonformale și accesibilității acesteia pentru diferite categorii de copii, inclusiv copii din grupuri de risc și copii cu cerințe educaționale speciale (CES).

Cooperare intersectorială

Consolidarea cooperării intersectoriale în domeniul educației nonformale.

Publicul țintă

Elevii tipici

Profesori

Sub cușma lui Guguță

Evoluția proiectului

Evoluția celui mai mare Campionat Național de jocuri intelectuale pentru elevii din Republica Moldova începând cu anul 2017.

Primul Campionat de jocuri intelectuale. Toate etapele s-au desfășurat la Chișinău. Participanți: 30 echipe din întreaga republică.

Aflați mai multe despre toate campionatele!

Citește mai multe despre fiecare campionat Sub cușma lui Guguță.

Realizările noastre

Rezultate

În câțiva ani, proiectul a evoluat de la un simplu Campionat de jocuri intelectuale, la care participau 30 de echipe în 2017, la un program național în care sunt implicați mii de tineri din toate raioanele și municipiile Republicii Moldova. În 2024, proiectul a implicat 11.794 elevi din 388 de școli din 35 unități teritoriale.

Impact

  • Educația non-formală a devenit mai atractivă pentru elevii din întreaga țară. Elevii sunt mai motivați să participe la activități educaționale extracurriculare.
  • Consiliile Elevilor și-au consolidat competențele în organizarea evenimentelor de educație non-formală.
  • Colaborarea dintre profesori, consiliile elevilor și elevi s-a îmbunătățit semnificativ.
  • Profesorii, liderii elevilor și organizațiile de tineret au învățat metode de gamificare și le aplică cu succes în activitățile extracurriculare.

Fotografii